Hur behandlar vi din personliga information?

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som behövs för att hantera ditt köp och följa upp det. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice.  Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

Den 25 maj 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.

Sammanfattning av vår informationshantering

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig. Vi skickar inte ut nyhetsbrev utan informerar om nyheter och kampanjer via Facebook.

När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Payson sköter kortbetalningar.

Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Vill du bli aviserad via epost eller telefon behöver vi även den informationen om du inte gett oss den innan.

Köpvillkor

Sverige

För att hålla priserna nere har vi inte alla varor på lager. Det innebär att leveranstiden ligger mellan en och två veckor. Jag hoppas att ni har överseende med det. Vi erbjuder våra kunder gratismönster som en service när man inte har möjlighet att skriva ut själv. Erbjudandet är begränsat till 5 st/köp.

Alla priser är inkl moms men exkl frakt . Frakten är 49 kr oavsett vikt. För order över 750 kr skickas det fraktfritt. Vill du ha betala mot postförskott tillkommer postens avgift på 85 kr. Vi tar inte ut några extra expeditionsavgifter, utan du betalar summan som du ser i "kassan".

Hör vi inte av dig eller har pengar inte gått in på vårt konto inom fjorton dagar efter att vi skickat orderbekräftelsen reserverar vi inte varorna längre.

För eventuellt returnerade varor betalar kunden returporto. Returnera inte något utan att kontakta oss först.

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast fjorton(14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: konsumentverket.se

Övriga världen

Hör av dig så kan vi tillsammans bestämma hur du ska betala och hur vi ska skicka varorna.